C, E Klasa

W202


 Producent     Daimler-Benz
Okres produkcji     kwiecień 1993 – maj 2000
Miejsce produkcji      Niemcy, Sindelfingen
 Niemcy, Brema
Poprzednik     Mercedes-Benz W201
Następca     Mercedes-Benz W203

Dane techniczne
Segment     D
Typy nadwozia     4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi (luty 1996 - 2001)
Silniki     Benzynowe:
1.8 16V 122 KM
2.0 16V 129 i 136 KM
2.0 16V kompresor 163, 180 i 192 KM
2.2 16V 150 KM
2.3 16V 150 KM
2.3 16V kompresor 193 KM
2.4 V6 18V 170 KM
2.6 V6 18V 170 KM
2.8 V6 18V 197 KM
2.8 R6 24V 193 KM
3.6 R6 24V 280 KM (AMG)
4.3 V8 24V 306 KM (AMG)
5.4 V8 24V 347 KM (AMG)
Diesla:
2.0 D 75 KM
2.2 D 95 KM
2.2 CDI 102 i 125 KM
2.5 D 113 KM
2.5 TD 150 KM
Skrzynia biegów     5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
5-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu     tylny
Długość     4487 mm
Szerokość     1720 mm
Wysokość     1418 mm, od września 1995: 1427 mm; wersje Espirt, Sport: 1395 mm
Rozstaw osi     2690 mm
Masa własna     od 1350 kg
Liczba miejsc     5
Test Euro NCAP     2 gwiazdek

Mercedes Benz C-klasse (W 202) – samochód osobowy produkowany w latach 1993-2001. Jest następcą modelu W201 - popularnie nazywanego "Mercedes 190". Do 1997 roku był to najmniejszy Mercedes-Benz w ofercie, mimo to miał aż 4,5 metra długości i zaliczano go do klasy średniej. Ma standardowe dla Mercedesa stonowane i spokojne stylizowanie nadwozia i wnętrza pojazdu, pełne elegancji i wykwintności. Pod koniec 1997 roku przeszedł generalny face-lifting. W wewnętrznej nomenklaturze producenta sedan nosił oznaczenie W202, a model T (kombi) nosił oznaczenie S202. W porównaniu do poprzednika miał smuklejsze linie nadwozia, oferował więcej miejsca w środku oraz posiadał udoskonalone systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa pasażerów. Komfort został dostrzegalnie ulepszony, nawet jeśli pozorne różnice były niezauważalne. W standardzie znalazły się pełnowymiarowa poduszka powietrzna kierowcy, system bezpieczeństwa bocznego uderzenia, system ABS, wspomaganie kierownicy, pięciostopniowa manualna skrzynia biegów oraz centralny zamek. Ceny były minimalnie wyższe od Mercedesa-Benza 190. Następną innowacją był pomysł na inny design i linie stylizacji: obok wersji podstawowej Base, która od 1995 została nazywana Classic, były dostępne trzy inne wersje: Esprit, Elegance i Sport. Te trzy warianty stanowiły około 1/3 wszystkich sprzedanych samochodów.

Zmiany po wrześniu 1995 (Mały lift)

    - wszystkie wersje stylizacyjne miały białe kierunkowskazy z przodu i z tyłu,
    - nowe lakiery i tapicerki, nowe elementy dekoracyjne dla wersji Elegance i Sport
    - zmiany elektryczne: nowy licznik; częściowe wprowadzenie instalacji CAN - komunikacja między komputerami pokładowymi (silnika, skrzyni itd), licznikiem,
    - zmiany mechaniczne: nowe sworznie wahaczy przednich dolnych - zgodne z montowanymi w W210, przednia oś została poszerzona o 6mm;
    - zmiany wizualne: nowy sterownik nadmuchu Tempmatic oraz Thermatic z dużym wyświetlaczem

Wszystko miało na celu upodobnienie klasy C z nową klasą E.

W czerwcu 1996 nowe reflektory przednie (układ H7-H1-H1 zamiast H1-H1-H3) o bardziej przeźroczystym szkle - dla całej gamy W202.
 



Zmiany po czerwcu 1997 roku (Duży lift)
- Nowe zderzaki oraz plastikowe progi optycznie obniżające samochód,
- Na aucie nie występowały już elementy z czarnego, matowego plastiku,
- Przednia atrapa o rzadszym użebrowaniu,
- Tylne lampy w każdej wersji przyciemniane,
- Nowe alufelgi w standardzie i w opcji; w wersji Sport koła 16" w standardzie
- Antena radia w sedanie przeniesiona z lewego tylnego błotnika do tylnej szyby,
- Elektroniczny kluczyk z elektryczną blokadą kierownicy i immobilizerm FBS3,
- Nowy licznik z systemem Assyst,
- Nowy panel sterujący oświetleniem wewnętrznym,
- Nowe wzory tapicerki wraz z nowymi boczkami, nowe rodzaje elementów dekoracyjnych
- Zmieniona kierownica - styl ówczesnego SL - i zegary - białe blaty - dla wersji Sport,

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AMG


W listopadzie 1993 roku, DaimlerChrystler na IAA we Franfurkcie zaprezentował najmocniejszą odmianę seryjnie produkowanej C-klasy - model C36 AMG. Charakteryzował się silnikiem o pojemności 3606 cm³ i generował maksymalną moc rzędu 280KM przy 5750RPM oraz maksymalnym momencie obr. 385Nm przy 4000 - 4750RPM. Był to przeprojektowany przez firmę AMG 24-zaworowy silnik Mercedesa o pojemności 3,2 litra (220KM), znany na przykład z modelu W124. Standardowo połączony z czterobiegową przekładnią automatyczną. Seryjna produkcja rozpoczęła się na poczatku 1994 roku i trwała do zastąpienia następną wersją AMG - modelem C43. Koniec roku 1997 zapowiadał zmiany w prawdziwie sportowych edycjach W202. Na International Automobile Fair, debiutowały dwa T-modele: zaraz obok zwyczajnego C220CDI, uplasował się model C43 AMG, pierwszy ośmiocylindrowiec w gamie C-klasy. Wyposażony w 4266 cm³ silnik, znany z E430 W210, wykonany w technologii trójzaworowej (2 dol., 1 wyd.), i ciekawej jak na Mercedesa, technologii "Double-ignition" czyli wykorzystanie dwóch świec zapłonowych na cylinder. Zmodyfikowany wałek rozrządu, dolot oraz układ wydechowy zaowocował maksymalną mocą 306KM osiąganą przy 5750RPM oraz bagatelnym maksymalnym momentem obr. 410Nm osiąganym od 3250RPM do 5000RPM. Połączony w standardzie z nową, pięciobiegową skrzynią automatyczną sterowną elektronicznie, ponadto automatyczną klimatyzacją Thermatic oraz elektronicznym stabilizatorem toru jazdy ESP. Był idealną konkurencją dla BMW M3 czy Audi RS4 oraz stał się topowym modelem W202. Pod koniec produkcji tajemniczo pojawił się model C55 AMG. Bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych i głównie można o tym modelu usłyszeć na amerykańskich forach internetowych. Wg jednego z for, często użytkownicy modelu C43 przekładają silnik na C55, tworząc istne monstrum z samochodu wagi i wielkości C-klasy. Model C55 wyposażony w 32-zaworowy silnik o pojemności 5439 cm³ (czyli 5,4 litra) był również silnikiem o widlastym układzie ośmiu cylindrów. Produkował moc 354KM i moment obrotowy 510Nm. Nastrój na zewnątrz auta sportowy. Wersja "przedliftingowa" C36 wyposażona została w zderzaki oraz progi pasujące w modę wczesnych lat 90: duże, o ostrych liniach, optycznie obniżające samochód i ospojlerowane. Samochód bazował na wersji Sport, co można poznać po plakietkach na bocznych listwach. Dodatkowo wokół samochodu pojawił się chrom na listwach jak w Elegance. Listwy pozostały w kolorze nadwozia. Pakiet stylistyczny C43 (i C55) stylistycznie wprowadzał C-klasę w lata 2000. Nadmuchane i okrągłe kształty - charakterystyczne boczne przetłoczenia można odnaleźć w Mercedesach po dzień dzisiejszy. Zrezygnowano z chromu wokół auta. Wszystkie detale w kolorze nadwozia. Trudno jest w jasny sposób określić jak wyglądało wnętrze klas C w wersjach AMG. Przede wszystkim oparte były one na wersjach Sport: kierownica, tapicerki, wykończenia. W C36 elementem dodatkowym była: kierownica w stylu SL i gałka obszyte skórą czarno-białą, białe wnętrze zegarów (czarne blaty). Tapicerka materiałowa w kratę; w opcji skórzana tapicerka. Przy takich pieniądzach często decydowano się na pakiety stylizacyjne Designo: dowolna kolorystyka, lakiery na zamówienie (dedykowane i z innych modeli), drewno zamiast plastikowego włókna węglowego. Z kolei C43 dostało nową kierownicą, bardzo podobną do tych montowaną w "zwykłych" Sportach (styl SL). Opcją dodatkową była czarno-biała (czarno-srebrna) tapicerka. Zegary zostały bez zmian kolorystycznych z wersji Sport. Można powiedzieć, że było mniej indywidualne od C36 AMG.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W210


Producent     Daimler-Benz
Premiera     1995, Detroit, USA
Okres produkcji     1995–2003
Poprzednik     Mercedes-Benz W124
Następca     Mercedes-Benz W211
Dane techniczne
Segment     E
Typy nadwozia     sedan, kombi
Silniki     benzynowe:
R4
R4 2.0L 16v 136 KM
R4 2.3L 16v 150 KM
(K) R4 2.0L 16v 163 KM
(K) R4 2.0L 16v 186 KM
(K) – Kompressor
V6 / R6
V6 2.4L 18v 170 KM
R6 2.8L 24v 193 KM
V6 2.8L 18v 204 KM
R6 3.2L 24v 220 KM
V6 3.2L 18v 224 KM
3.2L 24v 220 KM
V8 / AMG
V8 4.2L 32v 279 KM
V8 4.3L 24v 279 KM
V8 AMG 5.0L 32v 347 KM
V8 AMG 5.5L 24v 354 KM
V8 AMG 6.0L 32v 381 KM
diesla:
R4
2.2L 8v 95 KM
R5
2.5L 10v 90 i 94 KM
2.5L T 10v 126 KM
R6
3.0L 12v 109 i 113 KM
3.0L 24v 136 KM
3.0L T 12v 147 KM
3.0L T 24v 177 KM
Skrzynia biegów     Manualna: 5, 6-biegowa
Automatyczna: 4, 5-biegowa
Długość     4818 mm (sedan)
4850 mm (kombi)
Szerokość     1800
Wysokość     1431
Masa własna     1370-1920 kg

Mercedes-Benz W210 – Mercedes klasy E w latach 1995-2003, popularnie nazywany okularnikiem. Nowe kształty klasy E to nie tylko pokaz designerskich umiejętności. Podczas projektowania modelu wykorzystano ok. 30 innowacji technologicznych, co między innymi pozwoliło uzyskać współczynnik oporu równy 0,27. Auto w stosunku do poprzednika urosło o 50mm na długość i, nieznacznie, na szerokość bo ok. 10mm. Pojemność bagażnika w wersji sedan 520l, w wersji kombi 1975 l). W podstowowej wersji masa pojazdu wynosiła 1370 kg. Model W210 można było zamówić w trzech liniach stylistycznych: Classic, Elegance oraz Avantgarde (co było nowością w stosunku do W124, ale pomysł ten narodził się już w 1993 roku w klasie C). Każda z wersji mogła występować z każdym z dostępnych silników, również do każdej z 3 linii stylistycznych klient mógł wybrać bogate, dodatkowe wyposażenie. Dla tych, którzy przywiązywali szczególną uwagę do sportowego wizerunku auta możliwe było zamówienie modyfikacji pojazdu przez firmę AMG – dotyczyło to zarówno tylko modyfikacji stylistycznych jak i całego auta. Ceny auta zaczynały sie od 50 tys DM do prawie 150 tys DM za wersje AMG. Łącznie do końca produkcji w 2002r wyprodukowano 1,374,199 sedanów i 279,238 modeli kombi.
W czerwcu 1995 roku Mercedes-Benz zaprezentował nowy model klasy średniej, typoszereg W210. Nowa E-klasa była następcą dobrze znanego modelu W124 wytwarzanego przez 11 lat. Model kombi zaczęto produkować od 1996r. Chwilę później, bo już na początku roku 1997, E-klasa doczekała się pierwszych modyfikacji. Zniknęły przestarzałe rzędowe silniki 6-cylindrowe E280 i E320 na rzecz nowych – mocniejszych, ekonomiczniejszych i ekologiczniejszych. Także silnik E230 doczekał się swojego następcy: sześciocylindrowego E240, określonego jako „V6 dla ubogich”. Oprócz silników benzynowych, Mercedes zaprezentował nowego Diesla: E 300 Turbodiesel znanego z klasy S (W140). W tamtym czasie było to najszybsze osobowe auto klasy średniej z silnikiem Diesla. Nowe silniki to także rozwój napędu w W210: 4Matic i nowe automatyczne skrzynie. Mimo przejęcia nazwy po poprzedniku, nowy 4Matic był inny. To permamentny napęd na cztery koła, z trzema otwartymi dyferencjałami, sprzęgnięte z seryjnie montowanym ESP. Napęd był rozłożony 35%-65% (przód-tył) na stałe. Takie połączenie pozwoliło na uzyskaniu wysokiej bezawryjności przy stosunkowo dobrych osiągach trakcyjnych. Każde auto można było zamówić z nową, elektroniczną skrzynią automatyczną o 5-przełożeniach. Stanowiło to standard dla silników powyżej trzech litrów i wszystkich wersji 4Matic. Przy okazji modyfikacji napędu, zmieniono także elektronikę: rozbudowana szyna CAN rozsiana po całym aucie, nowe zegary z wyświetlaczem wielofunkcyjnym i systemem ASSYST oraz kluczyk elektroniczny. W połowie 1997 roku wycofany został z produkcji E420 na rzecz E430 – oparty na technologii silników V6. Z tego miejsca AMG zmodyfikowało swoją ofertę: nowe E55 AMG dysponowało mocą 354 KM, które było oparte na nowym V8. Wersję E430 można było zamówić w wersji 4Matic. Zmodyfikowano również ofertę na eksport. Klienci z krajów: Grecja, Portugalia i Włochy mogli zamówić E-klasę z silnikiem E250 Turbodiesel oraz E200 Kompressor. Gama odbiorów była tak szeroka, że dla klientów wymagajacych wiekszej ochrony produkowano wersje opancerzone B4 - ochrona przed bronią strzelecką. Modelem W210 poruszali się wszyscy od wysokich ranga dygnitarzy po taksówkarzy. Dla tych najbardziej oszczędnych do wyboru była opcja z silnikiem przystosowanym na ester metylowy oleju roślinnego (biopaliwo), w którym zastosowano w nim dodatkowy podgrzewacz paliwa. Nowością było to, że wersje specjalnie nie były produkowane bezpośrednio przez Mercedesa. Daimler dostarczał jedynie samochód przygotowany pod modyfikację dla firm, które się tym zajmowały. Najczęściej były to T-modell lub T-modell z przedłużonym rozstawem osi. Na ich bazie wyprodukowano karetki, wersje watykańskie, karawany czy kilkuosobowe limuzyny na bazie modelu sedan. Producentami tych wersji byli m. in. Binz z miejscowości Lorch, Miesen z Bonn, Pollman z Bremen czy Visser z Leeuwarden w Holandii. W lipcu 1999 nastąpił face lifting W210. Zaoferowano 1800 różnych udoskonaleń, począwszy od nowej gamy 5- i 6-cylindrowych silników CDI, kończąc na bogatszym wyposażeniu standardowym: wielofunkcyjna kierownica wraz z nowymi zegarami, pół-elektryczne fotele, ESP, kurtyny powietrzne. Zmiany dotknęły również karoserię: smuklejsza maska, zderzaki i błotniki zostały bardziej zintegrowane, w lusterkach pojawiły sie kierunkowskazy. Wszystko miało na celu upodobnić E-klasę do istniejącej już rok na rynku nowej klasy S - W220 - i nadchodzącej klasy C – W203. Produkcję zakończono w 2003 roku.
1995:

    Czerwiec - Premiera E-klasy z nadwoziem sedan i silnikami: E200, E230, E280, E320, E420 oraz E220 Diesel, E290 Turbodiesel i E300 Diesel oraz E250 Turbodiesel na rynek włoski

1996:

    Luty – wprowadzenie modelu T-modell do oferty z silnikami E200, E230, E290 Turbodiesel , E300 Diesel oraz E250 Turbodiesel (Włochy)
    Czerwiec – wprowadzenie nowej automatycznej skrzynii biegów sterowaną elektronicznie dla wszystkich modeli; E200 ze zmiennymi fazami rozrządu; E200 Diesel zamiast E220 Diesel na rynku portugalskim
    Lipiec – karawan na bazie modelu kombi E290 Turbodiesel
    Wrzesień – karetka pogotowia na bazie modelu kombi W210
    Listopad – przedłużona o 970mm wersja 6-drzwiowa Lang
    Grudzień – premiera napędu 4Matic w E-klasie

1997:

    Styczeń - nowy silnik V6 w modelu E280; nowy model E280 4Matic; kluczyk elektroniczny, system Assyst, zestaw wskaźników z wyświatlaczem multifunkcyjnym, system BAS (modyfikacje nie dotyczą E420)
    Marzec - E300 Turbodiesel zamiast E300 Diesel; wersja opancerzona (B4)
    Czerwiec – nowy silnik V6 w modelu E320; nowy model E320 4Matic
    Wrzesień – „V6 dla ubogich”: E240 zamiast E230; E430 zamiast E420; E200 Kompressor i E250 Turbodiesel dla rynków: Grecji, Włoch i Portugalii

1998:

    Kwiecień – nowy model E220 CDI oraz chwilę później E200 CDI zamiast E220 Diesel

1999:

    Czerwiec – facelifting modelu; nowe silniki E270 CDI oraz E320 CDI zamiast E250 Turbodiesel, E290 Turbodiesel i E300 Turbodiesel

Rok 2002 oznaczały zakończenie produkcji W210. Rok później także zakończono produkcję modelu kombi.

Linie stylistyczne:
Classic – linia klasyczna, przeznaczona dla kierowców dla których tradycyjne aspekty, takie jak: bezpieczeństwo, trwałość, komfort i techniczna doskonałość, są ważniejsze przy wyborze samochodu od modnych akcentów. Wersja Classic jest zdecydowanie bardziej tradycjonalistyczna, ale zapewnia dokładnie te same innowacje techniczne jak pozostałe dwie wersje modelowe. Wnętrze zostało wykończone w szlachetnym drewnie topoli. Ta linia podkreśla wysokowartościowy, klasyczny i spokojny charakter tej linii.

    Elegance – skierowane dla osób, dla których auto musi być nad wyraz eleganckie. W stosunku do wersji Classic podkreślają to chromowane aplikacje (listwy zderzaków i boczne, górna część klamek) i tarczom kół z lekkiego stopu - wytworne, eleganckie wrażenie. Wnętrze wykończone jest w drewnie orzechowym. Kierownica i mieszek obszywany skórą w standardzie.

    Avantgarde – w stosunku do poprzednich linii, stawia na sportowe aspiracje auta. Dzięki obniżonemu i utwardzonemu zawieszeniu z 16-calowymi, 5-otworowymi alufelgami i reflektorom ksenonowym (nie dla wszystkich rynków) pojazd staje się bardziej dynamiczny, nowoczesny. Wnętrze wykończono w drewnie z klonu, a kierownicę i mieszek standardowo (jak w Elegance) obszyto skórą. Charakterystycznym dodatkiem są atermiczne, niebieskie szyby, grill z pięcioma poziomymi chromowanymi paskami, klamki z chromem i listwy boczne w kolorze nadwozia i z chromem. 

Wyposażenie:

Każdą z trzech wersji wyposażono w cztery elektryczne szyby, elektroniczny immobilizer, centralny zamek z kluczem na fale podczerwone, filtry przeciwpyłkowe czy trzecie światło stop zainstalowane w tylnej półce. W zakresie bezpieczeństwa E-klasa była maksymalnie wyposażona: poduszki powietrzne, system ABS i oczywiście pirotechniczne napinacze pasów; w opcji ETS. Z czasem pojawił się system wspomagający hamowanie BAS oraz poprawiona elektronika kontrolująca jazdę: ASR oraz ESP – dla najmocniejszych modeli w standardzie. Zoptymalizowana karoseria z dużymi strefami kontrolowanymi zgniotu pozwoliła zapewnić najwyższe bezpieczeństwo pasażerom. Wprowadzenie technologicznych nowości pozwoliło zwiększyć także komfort podróżowania. Możliwe było doposażenie pojazdu w czujnik deszczu, system ułatwiający parkowanie PTS, a klimatyzacja automatyczna Thermatic posiada czujnik jakości powietrza oraz pełne dwustrefowe sterowanie. Można dodać ze ista wyposażenia dodatkowego jest długa (zawiera kilkaset wariantów) a wszystko zależało od preferencji i zasobności portfela kupującego.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AMG

 Mercedes klasy E AMG – W210 - to sportowe limuzyny produkowane przez sportowy dział AMG od 1996 do 2002 roku. Występowały z 6 i 8 cylindrowymi silnikami o mocach od 206 kW / 280 KM w modelach E36 (M104.995) do 298 kW / 405 KM w limitowanym modelu E60 (M119.985), w którym na życzenie można było podnieść pojemność z 6.0l do 6.3l i moc z 381 KM do 405 KM. Do klasycznego nadwozia klasy E dodano także sportowe felgi AMG, wyczynowe hamulce, klimatyzację, nawigację, telefon i skórzaną tapicerkę. Ten model stał się jednym z najszybszych i najbardziej komfortowych samochodów o ofercie tego producenta w latach 1996-2002. Jego największym konkurentem podobnie jak poprzedniego modelu W124 był BMW a mianowicie BMW M5.

Mercedes E36 AMG – W210 powstał w 1996 roku. Do dziś nie została ujawniona informacja ile aut wyprodukowano w tej konfiguracji. Wiadomo, że auto korzystało z silnika M 104 E36 o pojemności 3606 cm ³, który również pracował w sportowym modelu W202 C36.

Mercedes E60 AMG – W210 – W 1996 roku wprowadzono potężną wersję 6.0 L rozwierconą z silnika 5.0 L moc jaką osiągała jednostka dochodziła do 380KM, tyle co pierwsza generacja Audi RS4 z roku 2001. Na zamówienie można było również nabyć model z powiększoną z 6.0l do 6.3l i mocy ponad 400 KM. Poza mocą te dwie wersje nie rózniły się zbytnio i co ciekawe nosiły te same oznaczenia na klapie. Więc nie było możliwe stwierdzenie jaki silnik jest pod maską.

Mercedes E50 AMG – W210 powstawał tylko w 1997 roku. Dział sportowy AMG współpracujący z Mercedesem postanowił zbudować następcę modelu W124 500E. Do napędu użyto oczywiście mocnego silnika V8 o zmiennej konfiguracji w zależności od lat produkcji w jakich występował. Pierwszy z nich 5.0l został przejęty bez znaczących zmian z modelu Mercedesa 500E, auto rózniło się lekko układem zasilania i układem wydechowym, moc podniesiono o 21 KM. Modele E50 i E55 do roku 1999 nie różniły się między sobą wystrojem nadwozia.

Mercedes E55 AMG – W210 powstał w 1998 roku. Ostatnia modyfikacja miała miejsce w 1998 roku. Wtedy E-klasa całkowicie pozbawiona błędów technicznych zaprezentowała się po raz ostatni w nowej szacie i z nowym silnikiem bazującym na modelu E430 a mianowicie M113. Unowocześniona jednostka rozwijała sporą moc 354KM i 530Nm, które zostawały przeniesione na wał przy niskich 3000 tys. obr / min. Auto w tej wersji silnikowej miało miano "Zdobywcy autostrad", również w wersji E55 zastosowano zaawansowany układ hamulcowy, który pozwalał Mercedesowi na imponującą drogę hamowania, ze 100km/h auto mogło się zatrzymać po niespełna 36 metrze, co dawało rezultaty niemal samochodów wyczynowych.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W203


Producent     Mercedes-Benz
Okres produkcji     2000–2007
Miejsce produkcji      Niemcy, Brema
 Niemcy, Sindelfingen
 Republika Południowej Afryki, East London
Poprzednik     Mercedes-Benz W202
Następca     Mercedes-Benz W204
Dane techniczne
Segment     D
Typy nadwozia     4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
3-drzwiowy liftback
Długość     Sedan:
4526 - 4611 mm
Kombi:
4541 - 4626 mm
Sportcoupé:
4343 mm
Szerokość     1728–1744 mm
Wysokość     1406–1469 mm
Rozstaw osi     2715 mm
Masa własna     od 1465 kg
Liczba miejsc     5
Test Euro NCAP     5 gwiazdek

Rynkowy debiut tego modelu wyznaczono na rok 2000, od poprzednika wyróżnia się gruntownie przemodelowaną stylistyką. Na początku oferowany był z cztero- i sześcio-cylindrowymi silnikami benzynowymi i diesla. Jednostki napędzane olejem napędowym wyposażone były w szynę paliwową common rail oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii. Po raz pierwszy oznaczenie modelu nie wiązało się ściśle z pojemnością silnika, jak w przypadku C200 (1.8) C200K (1.8) C230K (1.8/2.5) czy C240 (2.6).

Mercedes w 2001 roku uzupełnił ofertę modelową o nadwozie typu kombi nazwaną T-Model oraz liftbacka Sportcoupe. Sportcoupe został stworzony by rywalizować z BMW serii 3 Compact, jednak nie odniósł sukcesu, głównie z powodu wysokiej ceny w związku z czym został w 2005 roku usunięty z rynku amerykańskiego, a w Kanadzie zastąpiony Mercedesem klasy B. W 2001 roku paleta silnikowa została rozszerzona o kolejne mechanicznie doładowane jednostki czterocylindrowe o pojemności 1.8 l, jednak różniące się mocą maksymalną. W 2002 roku Mercedes W203 otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Na początku 2004 roku nieco odświeżono model, zmieniając stylistykę wnętrza, tylne lampy w wersji nadwoziowej Sportcoupe oraz dodając do palety nowe sześciocylindrowe silniki. Dodatkowo niektóre wersje silnikowe można było nabyć z nową, siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC.

Ostatni sedan tej generacji C-Klasy wyjechał z fabryki w Sindelfingen 14 grudnia 2006 roku, jednak wciąż oferowana jest wersja Sportcoupe (Mercedes CLC) nieco odświeżona stylistycznie na wzór Mercedesa W204.

Hatchback
 


AMG


Jako że model W202 w usportowionej wersji AMG odniósł rynkowy sukces, w 2001 roku wprowadzono na rynek Mercedesa W203 w dwóch wersjach AMG. Pierwszą był Mercedes C32 AMG z sześciocylindrowym, widlastym silnikiem o pojemności 3.2 l, który konkuruje z BMW M3 E46. Silnik ten wyposażony w nową sprężarkę mechaniczną produkcji IHI rozwijał moc maksymalną 354 KM którą osiągał przy 6100 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 4400 obr/min. Ponadto powstała wersja C 30 CDI AMG, która wyposażona była w pięciocylindrowy silnik diesla o pojemności trzech litrów, mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. Usportowione zostały wszystkie wersje nadwoziowe, natomiast w 2004 roku usunięto z oferty silnik diesla oraz model C 32 AMG Sportcoupe.

Na początku 2004 roku wersję C 32 AMG zastąpiono przez C 55 AMG wyposażoną w widlasty, ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,5 l o mocy 367 KM. Dzięki temu, choć samochód nadal miał zainstalowany elektroniczny ogranicznik prędkości umożliwiający jazdę z prędkością do 250km/h, to jednak od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 5,2 s.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz