G Klasa

W463

Producent     Mercedes-Benz
Premiera     1979
Okres produkcji     od 1979 
Miejsce produkcji     Graz  Austria 

Dane techniczne
Segment     I / samochód terenowy
Typy nadwozia     2-drzwiowy kabriolet
2-drzwiowy SUV
4-drzwiowy SUV
Skrzynia biegów     5-biegowa automatyczna
7-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu     AWD
Długość     4662 mm (LWB)
Szerokość     1760 mm
Wysokość     1931 mm
Rozstaw osi     2400–2850 mm
Masa własna     2350-2600 kg
Poj. zbiornika paliwa     96 l


Mercedes-Benz klasy G (G jak Geländewagen–niem.: samochód terenowy) – terenowy model Mercedesa, którego konstrukcja pochodzi z końca lat 70. XX wieku. Do tej pory przeszedł kilkanaście modyfikacji, ale wygląd pozostał prawie niezmieniony. Obecnie produkowany Mercedes klasy G oznaczony jest kodem fabrycznym W463. Pierwsza wersja klasy G, oznaczona symbolem fabrycznym W460, została wprowadzona na rynek w 1979 roku. Auto było oferowane w dwóch wersjach rozstawu osi (krótkiej i długiej) oraz w trzech wersjach nadwoziowych (trzy- i pięcio-drzwiowe nadwozie zamknięte oraz dwu-drzwiowy kabriolet). W 1991 roku rozpoczęto produkcję zmodernizowanej wersji oznaczonej symbolem W461. Wersja ta jest produkowana do dziś, choć oficjalnie jej produkcja została zakończona w 2002 roku. Nie jest dostępna jednak dla masowych klientów, a jedynie dla klientów rządowych i militarnych. W 1990 roku, aby rozszerzyć gamę klasy G, wprowadzono bardziej luksusową wersję oznaczoną symbolem W463. Auto w przeciwieństwie do modeli W460/W461, które były tylnonapędowe z dołączanym napędem przednim i manualnie blokowanymi dyferencjałami, zostało wyposażone w stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi wszystkimi dyferencjałami (przednim, centralnym i tylnym). Seria W463 odróżnia się od serii W460/W461 także wykończeniem wnętrza, które jest całkowicie zmienione, wykończone skórą i drewnem. Z zewnątrz zmiany były niewielkie. Klasa G W463 przechodziła przez lata wiele modyfikacji i jest produkowana do dziś w zakładach, w Austrii.
Obecnie montowane silniki

    G 320 CDI – 6-cylindrowy silnik widlasty w modelu G 320 CDI o mocy 165 kW (224 KM) przyspiesza do 177 km/h. Swój maksymalny moment obrotowy 540 Nm osiąga już przy prędkości obrotowej 1600 obr/min i utrzymuje na stałym poziomie do 2400 obr/min. Zużycie paliwa, średnio: 11,0 l/100 km; emisja CO2, średnio: 302 g/km.

    G 500 – Dzięki zastosowaniu techniki 3-zaworowej oraz podwójnego wtrysku paliwa, 8-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 5,5 litra w modelu G 500 rozwija maksymalną moc 285 kW (388 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 530 Nm przy prędkości od 2800 do 4000 obr/min, co gwarantuje optymalny rozwój mocy i spokojną pracę silnika. Zużycie paliwa, średnio: 15,5 l/100 km; emisja CO2, średnio: 370 g/km.

    G 55 AMG – 5,5-litrowy silnik V8 KOMPRESSOR, moc 373 kW (507 KM) i moment obrotowy 700 Nm. Zużycie paliwa, średnio: 15,9 l/100 km; emisja CO2, średnio: 378 g/km.




Dostępne skrzynie biegów

Modele G 320 CDI i G 500 wyposażone są standardowo w automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC, która zmienia biegi prawie bezstopniowo. Większe przyspieszenie podczas jazdy umożliwia mechanizm pomijania poszczególnych biegów przy ich redukcji, dzięki któremu przełączanie biegów jak podaje producent jest szybsze i oszczędniejsze. W modelu G 55 AMG zastosowano 5-stopniową automatyczną skrzynię biegów z układem przełączania impulsowego.
Układ jezdny

Dzięki zastosowaniu udoskonalonych amortyzatorów, sprężyn oraz dokładnie prowadzonych osi sztywnych, Mercedes Klasy G radzi sobie niemal w każdym terenie. W momencie najechania kołem na duży kamień – inaczej niż w tradycyjnym zawieszeniu niezależnym – podnosi się automatycznie również obudowa osi.

Mercedes Klasy G pokonuje wzniesienia o nachyleniu do 80%, nie traci stabilności na bocznych wzniesieniach do 54%, a jego głębokość brodzenia wynosi do 0,5 metra.

Bezpieczeństwo i stabilność pojazdu zapewnia elektroniczny system stabilizujący jazdę ESP z asystentem układu hamulcowego BAS. Mercedes Klasy G jest jedynym samochodem na świecie, który oferuje zarówno elektroniczny system trakcji 4ETS, jak i trzy 100-procentowe blokady mechanizmu różnicowego.



Źródło: wikipedia.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz